UTGP’16 UNIQLO x PIXAR

A worldwide T-shirt design competition”UTGP’16”, organized by Uniqlo and Pixar, took place, with Hiroshi’s graphic design based on the movie “Monsters, Inc.” winning an award and being commercialized. The product was sold in Uniqlo stores worldwide and at Pixar headquarters in San Francisco, USA.

ユニクロとピクサーによる世界最大級のTシャツデザインコンペティション「UTGP’16」が開催され、「映画モンスターズインク」をテーマにしたグラフィックの作品が入賞し、商品化。世界中のユニクロ店舗とアメリカサンフランシスコのピクサー本社でも販売されました。


Hiroshi designed a story with a theme of friendship, where the T-shirt itself symbolizes a road splitting into two paths. Two characters choose different paths, each believing in their own journey. As they continue on their separate paths, they eventually reunite on the back of the T-shirt.

友情テーマに、Tシャツそのものを二手に分かれる道そのものに見立て、二人のキャラクターが違う道を行くことを選ぶがそれぞれの道を信じて突き進むと、やがてTシャツの裏側で再会する物語をデザインに落とし込みました。